Filmski večeri

MARIA CALLAS

Grajsko dvorišče Murska Sobota

trailer:  https://www.youtube.com/watch?v=3xmsGzhhDGE

Režija Tom Volf, montaža Janice Jones, produkcija Emmanuelle Lepers, Gaël Leiblang, Emmanuel Chain, Thierry Bizot, Tom Volf, glas Fanny Ardant.

Festivali, nagrade Rim. Toronto. Los Angeles. New York. Hamptons. Mill Valley. Chicago. Rio de Janeiro. FEMF, Piran.

Zgodba o izjemni življenjski poti ene največjih opernih div dvajsetega stoletja, povedana izključno z njenimi besedami.

»V meni sta dve osebi. Rada bi bila Maria, a zadostiti moram Callasovi.«

Skozi preplet redko ali nikoli videnega arhivskega gradiva – izgubljenih intervjujev, prizorov iz opernega zakulisja, domačih videov, neobjavljenih fotografij, intimnih pisem in redkih posnetkov nastopov – spoznamo Mario Callas v najbolj intimni luči doslej: kot pogosto napačno razumljeno umetnico, ki je osvojila svet, a si je skrivoma želela postati le eno – povsem navadna ženska. V filmu srečamo Aristotela Onassisa, Marilyn Monroe, Alaina Delona, Yvesa Saint-Laurenta, J. F. Kennedyja, Luchina Viscontija, Winstona Churchilla, Grace Kelly in Liz Taylor.

Maria Callas (rojena Kalogeropoulos) je bila ameriška operna pevka grškega rodu. Rodila se je leta 1923 v New Yorku, pri trinajstih letih pa je z materjo odšla v Grčijo in se začela šolati na atenskem konservatoriju za glasbo. Kariero je nadaljevala v Italiji, nato pa po vsem svetu zaslovela z glavnimi vlogami v Verdijevih, Donizettijevih in Puccinijevih operah. Njene uspehe so pogosto zasenčile ljubezenske afere, mediji pa so jo radi označevali kot muhasto divo. Umrla je leta 1977, stara 53 let. Danes velja za enega največjih sopranov dvajsetega stoletja.

Izbor kritik:

»Nobenega pripovedovalca, nobenih ‘govorečih glav’, ki bi ti servirale svoje poglede, samo gospa Callas, ki se brez zadržkov razgalja – tako na odru kot v zasebnem življenju.« Peter Travers, Rolling Stone

»Kot je razvidno iz Volfovega filma, je večina ljudi videla le brezkompromisno divo, ki sta jo častila operni svet in visoka družba, niso pa slutili, da je v sebi nosila skrivnost in trpela strašno osamljenost. Volf želi, da bi neskončno procesijo bogatih in slavnih na njenih nastopih razumeli v tem kontekstu, in nas pripravlja na udarec, ki ga niti Maria sama ni pričakovala.« Tony Pipolo, Artforum

»Maria Callas, plod natančnega raziskovalnega dela in posebno inteligentne montaže, je veliko več kot zgolj banalen dokumentarec; to je popolna potopitev v spomine neke ikone, ki je v svojem času veljala za nedostopno.«
– Julien Dugois, àVoir-àLire.com

»Krhkost velike umetnice ter intimne podrobnosti njenih strahov in depresije ne umanjkajo, a Volfov dokumentarec je v prvi vrsti veliko posvetilo legendi, darilo ljubiteljem glasbe po vsem svetu, ki bodo uživali v posnetkih oper in koncertov, tu prvič predstavljenih v barvah /…/.«
– Vittoria Scarpa, Cineuropa

»V zgodbi o Marii Callas smo priča koncu nekega obdobja. Opera preprosto ni več tisto, kar je nekoč bila, saj se generacije in okusi spreminjajo. Film pojdite gledat zaradi glasbe, a najbolj prevzemajoče so tiste besede, ki jih Callasova izreče, ne zapoje.«
– Pat Mullen, Point of View Magazine