ABONMA DRAMA/KOMEDIJA 2019/2020

PROGRAM ABONMAJA DRAMA/KOMEDIJA 2019/20

 

Gledališče Park, oktober 2019

Andrej Rozman Roza: BAAL – Po motivih Baala Bertolta Brechta, Slovensko mladinsko gledališče

komedija/kabaret

„Baal je neodgovornež – zaljubljen v svojo zvezdo – tragika marsikaterega sodobnega človeka.“

Vito Taufer

Režija: Vito Tufer. 

Igrajo: Ivan Godnič, Jure Ivanušič, Uroš Maček, Robert Prebil, Matej Recer, Ivan Rupnik, Dario Varga, Matija Vastl. Glasbeniki: Vasko Atanasovski, Dejan Lapanja, Marjan Stanić.

Rozmanov Baal (Ivan Godnič) je cinični infantilnež, narcis 21. stoletja, »osvobojen revolucionarnega naboja svojega sto let starejšega predhodnika, ki tava po sodobnem svetu, Rozman pa njegovo tavanje uporabi za to, da bi odkril vrsto anomalij današnje Slovenije, in ne samo Slovenije. Tako se pred nami epizodno nizajo neskrupulozni poslovni ljudje, blazirani konservativni akademiki, psevdoliberalci, fašistoidni domoljubi, dilerji, švercarji z imigranti ...«

„Briljantna igralska izvedba v popolni predaji užitku igranja ustvari uprizoritev, ki buči v elementarni sli po življenju, je le igra, ekstaza odlično odpetega komada, vrhunskega preigravanja vlog ...“  Saška Rakef, Radio Slovenija

Gledališče Park, november 2019

Ivo Svetina: V IMENU MATERE, SNG Drama Ljubljana

drama

tekmovalna predstava Borštnikovega srečanja 2019

„Kdo gradi zgodovino? Človek – ali pa je človek le zidak, s katerim čas gradi in hkrati tudi že ruši?“

Ivica Buljan

Režija: Ivica Buljan.

Igrajo: Marko Mandić, Veronika Drolc, Saša Tabaković, Nina Valič, Klemen Janežič, Pia Zemljič, Aljaž Jovanović, Maša Derganc, Sabina Kogovšek, Nik Škrlec, Saša Pavlin Stošić, Barbara Cerar, Janez Škof, Martin Mlakar, Lana Bučevec, Nika Vidic, Andraž Harauer, Gal Oblak, Žan Brelih, Julija Klavžar, Lara Fortuna, Luka Bokšan.

V »dokumentarni« dramski sagi o (lastni) rodbini Ivo Svetina v velikem zamahu preleti stoletno dobo slovenske družine, družbe in naroda. Obsežna pripoved se pne čez štiri generacije in spremlja usode posameznih članov v kratkih, zgoščenih prizorih, ki zaobjemajo na prelomne dogodke reducirano dogajanje, s katerimi se izrisuje jasen lok družinskih usod v okviru turbulentnih družbenih sprememb 20. stoletja.

„Nasploh je to izjemna celostna uprizoritev, polna igralskih presežkov, natančnih dramaturških in režijskih premislekov, z ritmom, ki ne popusti in cele tri ure drži gledalca v dogajanju.“ Nika Švab, Delo.

Gledališče Park, december 2019

Heinrich von Kleist: RAZBITI VRČ,  SNG Drama Ljubljana

veseloigra

„Burka lahko zariše veliko bolj ostro in neprizanesljivo družbeno podobo kot vzvišene moralitete ali

nihilistični odrski pamfleti.“ Peter Rak

Režija: Vito Taufer.

Igrajo: Branko Šturbej, Jurij Zrnec, Marko Mandić, Polona Juh, Maruša Majer, Bojan Emeršič, Timon Šturbej, Zvezdana Mlakar, Matija Rozman, Sabina Kogovšek.

Razbiti vrč, kánonsko delo nemške romantike, je nastalo le nekoliko zatem, ko se je z Linhartovima veseloigrama rodilo naše sodobno gledališče. In tudi pri Razbitem vrču gre za razkrinkavanje nečednih erotičnih namenov moškega, ki ima družbeno moč. Vplivni in ugledni gospodje, ki si proti njihovi volji želijo telesne intimnosti s socialno nižje stoječimi lepimi mladimi dekleti, so bili svetu komedije namreč znani že davno pred škandali, ki so lani zatresli Hollywood.

„Da so vsi igralci prav zasedeni, dobro vodeni, da so izjemno opravili svoje delo, ni fraza. Vito Taufer, eden največjih slovenskih režiserjev, je z Razbitim vrčem oder ljubljanske Drame obogatil s predstavo, ki ji napovedujemo dolgo življenje.“ Dušan Rogelj, Radio Slovenija

Gledališče Park, februar 2020

Tadeusz Słobodzianek: NAŠ RAZRED, Prešernovo gledališče Kranj

drama / Trikrat nagrajena predstava Borštnikovega srečanja 2018

Treba je živet in drugim pustit živet

Režija: Nina Rajić Kranjac.

Igrajo: Darja Reichman, Vesna Pernarčič, Vesna Jevnikar, Miha Rodman, Blaž Setnikar, Peter Musevski, Aljoša Ternovšek, Borut Veselko, Nejc Cijan Garlatti, Benjamin Krnetić, Judita Polak, Ciril Roblek.

Naš razred je ta hip eno izmed najbolj uprizarjanih in odmevnih besedil sodobne evropske dramatike.

Zgodba temelji na resničnem dogodku, ki se je zgodil na Poljskem med drugo svetovno vojno, ko so  v majhnem mestu Jedwabne kruto ubili večino judovskih prebivalcev. Dolgo prikrivana resnica o tem dogodku – da so bili morilci dejansko njihovi poljski someščani, in ne nacisti – je prišla na dan šele pred nekaj leti.

Na Borštnikovem srečanju 2018 je predstava prejela: Borštnikovo nagrado za režijo – Nina Rajić Kranjac, Borštnikovo nagrado za igro – celoten igralski kolektiv, Borštnikovo nagrado za glasbo – Branko Rožman.



Gledališče Park, marec 2020

Iztok Mlakar: TUTOŠOMATO, koprodukcija: SNG Nova Gorica in Gledališče Koper

burka s petjem

Režija: Vito Taufer.

Igrajo: Luka Cimprič, Tjaša Hrovat, Patrizia Jurinčič Finžgar, Rok Matek, Iztok Mlakar, Matija Rupel, Urška Taufer, Žiga Udir. Glasba: instrumentalni trio.

Besedilo, ki ga je navdihnila Shakespearova Ukročena trmoglavka, je polno zabavnih, burkaških situacij. Napisano je v sočnem humornem dialektu in z značilnimi Mlakarjevimi songi, številni iz njegovega opusa so ponarodeli. SNG Nova Gorica in Gledališče Koper nadaljujeta niz primorskih uspešnic, Duohtar pod mus!, Sljehrnik in Pašjon so vse z več kot sto ponovitvami osvojile srca ljubiteljev žlahtne komedije in prejele številne nagrade. Premiera predstave bo oktobra 2019. 



Gledališče Park, april 2020

Arthur Miller: LOV NA ČAROVNICE, SNG Drama Maribor

drama

V množici se ­– po Psihologiji množic Gustava le Bona – ne akumulira modrost,ampak neumnost.

Režija: Janusz Kica.

Igrajo: Kristijan Ostanek, Davor Herga, Branko Jordan, Vladimir Vlaškalić, Miloš Battelino, Nejc Ropret, Aleš Valič, Eva Kraš, Mateja Pucko, Ana Urbanc, Liza Marijina, Minca Lorenci, Lea Cok, Eva Stražar, Doroteja Nadrah, Vesna Kuzmić.

Zgodovinski ovoj preganjanja čarovnic v 17. stoletju, v katerega je ameriški dramatik Arthur Miller zavil svetovno dramsko uspešnico Lov na čarovnice (1953), razkriva večno delujoče vladajoče mehanizme, ki z avtoritativnimi manipulacijami dosegajo nagnusna ponižanja in moralna razvrednotenja človeka.

Drama je nastala v času ameriške gonje proti komunistom, ko je moral pred kongresno komisijo za protiameriške dejavnosti pričati tudi Miller.

"Nova mariborska uprizoritev Lova na čarovnice v režiji Janusza Kice je žlahtno klasična v vseh prvinah." Melita Forstnerič Hajnšek, Večer.