ABONMA KOMEDIJA 2015/16

ABONMA KOMEDIJA – prostih je še 39 sedežev

Obsegal bo 6 predstav, ki so žanrsko opredeljene kot komedije in ponujajo publiki ob razmisleku tudi smeh in sprostitev.

PROGRAM ABONMAJA KOMEDIJA 2015/16

oktober 2015

Jean Baptiste Poquelin Molière: TARTUFFE, SNG Nova Gorica

Satirična komedija enega največjih komediografov vseh časov – nagrajena predstava festivala 39.dnevi satire v Zagrebu.

Režija: Vito Taufer.
Igrajo: Teja Glažar, Gojmir Lešnjak - Gojc, Radoš Bolčina, Iztok Mlakar, Helena Peršuh, Ana Facchini, Peter Harl, Urška Taufer, Nejc Cijan Garlatti, Žiga Udir, Andrej Zalesjak, Dean Petrovič, Bogdan Repič.

Orgon, osrednji tragikomični lik igre, je glava bogate meščanske družine, v kateri hodi mladina svojo sentimentalno pot, on pa zapleteni medgeneracijskim razmeram ni kos. Ko neko nedeljo v cerkvi sreča menda obubožanega podeželskega plemiča Tartuffa, ki ga omreži s svojo moralno pokončnostjo, mu ponudi streho nad glavo in gmotno udobje, v zameno pa bo Tartuffe s svojo krščansko strogostjo nadzoroval moralne standarde in obnašanje v hiši. Orgon in njegova ostarela mati, madame Pernelle, slepo zaupata Tartuffovi avtoriteti, vsi drugi člani rodbine pa seveda takoj zaslutijo, da je v njegovi gorečnosti nekaj preračunljivega ... V sedemnajstem stoletju je v Franciji potekala prava moralna vojna med reformatorskimi janzenisti in konservativnimi jezuiti. Ker je Molière v Tartuffu slednje razkrinkal, je bila predstava nekaj let prepovedana. „Vito Taufer je Tartuffa ustvaril kot žanrski hibrid komedije, srhljivke in fantazijske pripovedi. Iz ščemečega prevoda in besedila, režijskih domislic in njihove igralske izvedbe izvira komičnost, iz skladnosti vseh elementov uprizoritve, aktualnosti in diskretne igre srhljivost, iz končnega razpleta fantazijska pravljica o pravici. S srečnim koncem in z igralskimi bravurami ...“ Anja Bajda, Primorske novice „Navsezadnje se novogoriški Tartuffe izkaže za prav zanimiv žanrski eksperiment, katerega bogastvo se na več kot prikladni sceni z zgolj provizorično sramežljivostjo nastavlja pogledom skozi špranjo v zidu – in ki si ga je vredno ogledati iz takšnih in drugačnih razlogov.“ Nika Leskovšek, Dnevnik

november 2015

P. Dooley in W. Holzman, W. Mastrosimone, D. Auburn, N. Shengold, L.Wilson: IZGUBLJENE LJUBEZNI, SLG Celje

Ljubezenski omnibus o edinstvenih ljubezenskih zvezah in napakah, ki se ponavljajo iz ljubezni v ljubezen.

Režija: Nikola Zavišić.
Igrajo: David Čeh, Minca Lorenci, Renato Jenček, Rastko Krošl, Damjan M. Trbovc, Barbara Medvešček, Vojko Belšak, Tanja Potočnik, Manca Ogorevc, Pia Zemljič, Tarek Rashid, Liza Marija Grašič, Andrej Murenc.

Naslov Izgubljene ljubezni v skupno uprizoritev združuje pet kratkih dram različnih sodobnih ameriških avtorjev, ki govorijo o skrivnostih ljubezenskih odnosov, o veselju in žalosti, ki ju prinese ljubezen, ki jo vseskozi iščemo in se ji predajamo. Hitra, filmsko montirana predstava Izgubljene ljubezni namerava tako svoje akterje kot tudi publiko napeljati k ponovnemu razmišljanju o ključnih vprašanjih odnosov in ljubezni. Kaj je pravzaprav ljubezen? Koliko je vredna? Kako dolgo ljubezen traja? Kako in kdaj se prelevi v nekaj drugega? Ali se je vredno zanjo boriti? Ali postane bolj pomembna, ko jo izgubimo? To, kar nas kot individuume definira v svetu, ki nas obkroža, je naš najbolj intimen ljubezenski odnos. Vsak tak odnos je edinstven in ima svojo zgodbo. Obstajajo pa tudi skupna mesta, ki se ponavljajo skoraj kot refren iz veze v vezo, iz ljubezni v ljubezen – to so napake. „Sicer pa je celotna tema ljubezni predstavljena bolj anekdotično, kot se za tovrstno dramsko formo spodobi, trije veliki sklopi, ki naj bi označevali to čustvo, torej intimnost, pripadnost in strast, so izpostavljeni v različnih jukstapozicijah, vendar brez sentimentalnosti in patosa. Namesto tega sta uporabljena tehnika in tempo vodvila, ZavišićZavišić se je odločil še stopnjevati karikaturo medosebnih odnosov z norčavo scenografijo (Irena Kraljić), kostumografijo (Mateja Benedetti) in mestoma kar harlekinsko masko, kabaretno atmosfero pa dopolnjujejo songi .., ki so obenem vložek, medigra in povezovalna nit. Pet miniatur je tako prepletenih v miniaturno komedijo nravi, ki so obenem kratkočasne pa tudi poučne, vendar brez didaktičnega podtona. « Peter Rak, Delo

december 2015

Iztok Mlakar: PAŠJON, koprodukcija Gledališče Koper in SNG Nova Gorica

Muzikal s trinajstimi postajami o človeških vrlinah in »vrlinah« z Iztokom Mlakarjem v glavni vlogi.

Režija:Vito Taufer.
Igrajo: Iztok Mlakar, Žiga Udir, Radoš Bolčina, Igor Štamulak, Gorazd Žilavec, Rok Matek, Tjaša Hrovat, Matija Rupel / Nejc Cijan Garlatti. Instrumentalni trio: David Trebižan, David Šuligoj, Roman Kobal.

Iztok Mlakar je tokrat vir navdiha iskal v samem Svetem pismu Nove zaveze, v življenju Jezusa Kristusa, ki ga izpiše v svojem unikatnem komičnem žanru z značilnim narečnim govorom in prepletom dramskih prizorov s songi. Besedilo je napisano z vsem spoštovanjem do svetopisemskega izročila, saj Mlakar pri pisanju razpostavlja človeške vrline in »vrline« rahločutno, z ostrim švrkanjem, a vselej tudi s srčnim razumevanjem. Pod njegovim peresom se oblikujejo gibek, duhovit in bister dialog ter polnokrvne figure, zemeljske in izrazito zdajšnje. Ključno ob ugledališčenju Jezusovega življenja je prav vprašanje, kako bi odrešenika in njegove vrednote danes sprejeli, ko je družba enako razslojena na obubožane in bogato družbeno elito. Koga bi Jezusova ljubezen prevzela, navdihnila z upanjem, očarala, koga prestrašila in ogrozila? Kdo bi mu želel slediti, kdo ga izrabiti, kdo križati? „A ob tem gre vendarle poudariti tudi, kako uspe Pašjon posamezne segmente Kristusove zgodbe povleči vse do neposrednega stika z našim časom, z razglasitvijo novega na seznamu smrtnih grehov pa tudi podčrta svoj zastavek komedijskega nagovarjanja občinstva z namenom prepoznanja naših napak.“ Ana Perne, Dnevnik „Skozi trinajst postaj pelje muzikal Hudič, zapeljivec in posmehljivec človeški neumnosti, in Mlakar to figuro zastavi s totojevsko grimaso, v njem je nekaj primarnega, reptilnega, ne samo rep ... Na tem odrčku je Mlakar suveren rezoner, mojster ceremonije in uravnalec, ki mora na koncu priznati, da je smeh ogledalo duše in vse na svetu omejeno – razen človeške ne­umnosti, na kateri se vrag in z njim ta komični muzikal obilo pase“ Matej Bogataj, Delo

Gledališče Park, januar 2016

Erik Gedeon: VEČNO MLADI, SNG Drama Maribor

Režija: Sandy Lopičić.
Igrajo: Irena Varga, Denis Horvat, Mateja Pucko, Kristijan Ostanek, Matevž Biber, Jurij Drevenšek, Mirjana Šajinović.

 

komična drama s songi

Zmagovalna predstava Dnevov komedije Celje 2016:
Žlahtna komedija 2016,   Žlahtni režiser 2016 - Sandy Lopičić,  Žlahtna komedijantka 2016 - Mateja Pucko,  Žlahtna komedija po izboru občinstva.  

Staranje je postalo najhujši bavbav, najstrašnejša bolezen novega veka. Ker časa ne moremo zaustaviti, je najbolje, da skozi solze smeha pogledamo v leto 2065: kako bo, ko v gledališki stavbi v Slovenski 27 ne bo več hrama umetnosti, ampak dom za ostarele. V uprizoritvi Večno mladi skupina igralcev in igralk, članov nekdanje mariborske Drame, na groteskno zabaven način ob pomoči pevske oz. glasbene terapije poskrbi za vse prej kot dolgočasen rokenrol tretjega življenjskega obdobja. Ob izvrstnih igralsko-pevskih interpretacijah hitov, kot so I Love Rock'n'Roll, Born To Be Wild, I Got You Babe itn. trohneče odrske deske znova katarzično zavibrirajo. V drami s songi Švicarja Erika Gedeona Večno mladi (2007), ki jo je vsestranski glasbenogledališki ustvarjalec Sandy Lopičić z ustvarjalci uprizoritve v vsebinsko in dramaturško prirejeni obliki postavil na oder, so (iz)našli težko iskani zvarek za večno mladost – zabavo, ki trese oder in ruši stereotipe o starcih.

„... tukaj pa je zabava na vrhunskem nivoju. Zasluga gre predvsem igralcem, ki so ne samo izvrstno priredili svoje sicer maloštevilčne iztočnice, temveč so sijajni v vseh elementih igre, pa naj je to interpretacija pesmi, izmenjava replik ali situacijska komika. Skoraj nikogar ni mogoče posebej izpostaviti, saj predstava nima šibkega člena ... tako da lahko predstavo ocenimo kot enega najbolj uspelih kabaretnih projektov v zadnjem času. Zaradi sijajne realizacije v svojem žanru si zasluži najvišjo oceno.“ Peter Rak, Delo

februar 2016

Jure Karas: SLOVENSKA LITERATURA OD A DO Ž, Špas teater Mengeš

Režija: Primož Ekard.
Igrajo: Lado Bizovičar, Jaša Jamnik in Jernej Čampelj.

Nova uspešnica, predstava, v kateri se Lado Bizovičar loteva edine teme, na katero se spozna še manj kot na glasbo – književnosti! Slovenci veljamo za literaren narod. Pa smo res? Slovenska literatura od A do Ž odgovarja na vsa bistvena vprašanja o slovenski literaturi. Kakšna je razlika med Novo revijo in revijo Nova? Ali je prečka Cirila Zlobca resnično v obliki knjige in ali zbrana dela Ivana Cankarja res gorijo dlje kot tista od Miška Kranjca? Naj vas literarna tematika ne prestraši: skrb, da bi v predstavi lahko izvedeli kaj pretirano pametnega, je odveč – o šesti umetnosti bo predaval Lado Bizovičar, ki knjige uporablja predvsem kot obtežilnik za neplačane položnice in občasni domači herbarij. Da pa bi zadevo ohranili na vsaj zmerno dostojni kulturni ravni, se mu bosta na odru pridružila akademsko izobražena (diplomi sta po naših ocenah videti kolikor-toliko verodostojni) igralca Jaša Jamnik in Jernej Čampelj.

marec 2016

John Grey-Paul Dewandre: MOŠKI SO Z MARSA, ŽENSKE SO Z VENERE Špas teater Mengeš&Bastard 9, d. o. o.

Režija: Gašper Tič.
Igra: Denis Avdić.

Gotovo poznate občutek, ko ste prepričani, da partner govori vam nerazumljiv jezik. Govorite, razlagate, se trudite ... a ne gre in ne gre.

Zakaj ne gre in kako naj bi šlo, nam je razjasnila svetovna zvezda na področju partnerskih odnosov, John Gray. Jasno, moški so z Marsa in ženske so z Venere. Zato nikakor ni potrebno, da vsako težavo, ki jo ženska na dolgo in široko razlaga, moški tudi povsem razume in reši. Toda ko se moški umakne v svojo »votlino«,  nikakor ne pomeni, da svoje izbranke ne ljubi. Težava ni v partnerju, ampak v vašem dojemanju partnerja in njegovih odzivov. Tako preprosto je lahko! Pomembno je razumeti, zakaj ženska res nima nič za obleči in zakaj včasih dopust enostavno ni vedno najboljša rešitev, pa tudi tisto, kako obdržati princa na belem konju itn.

Klasični priročnik Johna Greya za razumevanje nasprotnega spola je postal ena najbolje prodajanih knjig vseh časov. Knjižno uspešnico je v gledališki jezik prevedel Paul Dewandre in nastala je predstava, ki po začetnem izjemnem uspehu v Franciji polni gledališke dvorane širom po svetu, tudi v Sloveniji.

O razlikah med moškimi in ženskami, o vsakodnevnih težavah in nerazumevanju nasprotnega spola vas bo na zabaven in hudomušen način poučil Denis Avdić, vsem dobro znan po svojem pronicljivem opažanju in zbadanju.

CENA ABONMAJEV:

80 EVR

72 EVR – upokojenci, dijaki, študenti

Možnost plačila na en, dva ali tri obroke.

CENA VSTOPNICE:

18 EVR

16 EVR – upokojenci, dijaki, študenti.