ABONMA KOMEDIJA 2014/15

ABONMA KOMEDIJA 2014-15

Zvrstilo se bo 6 predstav z žanrsko oznako komedija, ki bodo publiki ob razmisleku ponudili tudi smeh in sprostitev.

Predstave se bodo vrstile ob delavnikih enkrat mesečno, načeloma od oktobra 2014 do marca/aprila 2015. O predstavah vas bomo obveščali z mesečnim Koledarjem kulturnih prireditev, ki ga boste prejemali bodisi v tiskani obliki  po običajni poti ali preko elektronske pošte.

CENA ABONMAJA:

80 EUR                                                                       

72 EUR - upokojenci, dijaki, študenti:

Abonma lahko plačate v enkratnem znesku (plačilni nalog / rok plačila: september 2014), v dveh obrokih (plačilna naloga / rok 1. plačila: september 2014, rok 2. plačila: november 2014 ali treh obrokih (plačilni nalogi / rok 1. plačila: september 2014, rok 2. plačila: november 2014, rok tretjega plačila: februar 2015).

CENA VSTOPNICE:

18 EUR, 16 EUR - upokojenci, dijaki, študenti

VPIS ZA NOVE ABONENTE:

blagajna Gledališča Park, od  ponedeljka, 8. do  petka, 12. septembra 2014,  od  14. do 17. ure.

PROGRAM PREDSTAV:

OKTOBER 2014

Jera Ivanc: PREVARE (po motivih igre Gl'ingannati anonimnega renesančnega avtorja), Mestno gledališče ljubljansko

»renesančna komedija zmešnjav, ljubezenskih zapletov in prevar v kabaretnem vzdušju s šestimi igralci v štirinajstih vlogah«- Borštnikovo srečanje 2014

Režija: Jaka Ivanc.
Igrajo: Gašper Tič, Viktorija Bencik Emeršič, Jurij Drevenšek, Uroš Smolej, Domen Valič, Nika Rozman.
Pianist: / Jan Sever/Marko Petrušič/Davor Herceg.

Po motivih ene od zgodnejših renesančnih komedij Gl'ingannati (Prevarani) je nastala majhna, a glasbeno in kostumsko razkošna komedija. »Sekstet radoživih komedijantov in ubranih pevcev se pred občinstvom po zgledu commedie dell'arte virtuozno preoblači in hipoma značajsko preoblikuje kar v štirinajst komedijskih vlog.« Zaplet zgodbe je precej preprost: izgubljeni dvojček Fabrizio se znajde v Modeni ravno v trenutku, ko njegova dvojčica Lelia, preoblečena v fanta in s tem na las podobna svojemu bratu, pobegne iz samostana, kamor jo je poslal oče, ki jo želi omožiti z bogatim vdovcem Gherardom. Lelia se kot paž zaposli pri meščanu Flamminiu in se vanj zaljubi, a on ljubi Gherardovo hčer Isabello, ta pa se ogreje za njegovega paža – Lelio. Iz tega sledi kup komičnih zapletov, za katere poleg zamenjav dvojčkov poskrbi tudi pisana paleta ostalih likov.

» Sredozemsko polnokrvni komedijski zaplet, ki po izročilu sega do antičnih Plavtovih Dvojčkov, s časovno odmaknjenostjo ter človeško polnokrvnostjo in vsečasnostjo imenitno izbranim soustvarjalcem ponuja ogromno priložnosti za žlahtno, razkošno in lahkotno komedijsko poigravanje...Prav v iskanju prepričljivosti odrskega »prevarantstva« protagonistov sta našla plodno izhodišče za iskrivo ter virtuozno domišljeno in do podrobnosti izvedeno lahkotno glasbeno komedijo režiser Jaka Ivanc ter avtor glasbe in korepetitor Davor Herceg. Slednji je z živo klavirsko spremljavo in spevnimi songi, suvereno odpetimi brez mikrofonov in ozvočenja, približal renesančno komedijo priljubljeni stilizaciji ameriške filmske burleske in lahkotne komedije« Slavko Pezdir, Delo

NOVEMBER 2014

ČISTA NORIŠNICA, Špas teater Mengeš

»interaktivna komedija presenečenj«

Režija: Jaša Jamnik.
Igrajo: Boris Cavazza, Gojmir Lešnjak – Gojc, Maša Derganc, Bernarda Oman, Primož Ekard, Damir Leventić.

Ameriška komedija z izvirnim naslovom ' Shear madness'  je postala repertoarni hit v mnogih svetovnih gledališčih, saj njena sveža in originalna interaktivna forma predstavlja novost tako za igralski ansambel, kot tudi občinstvo. Pohvali se lahko z najdaljšim stažem zabavanja ljudi v Ameriki, medijsko odmevna pa je tudi drugod, saj združuje elemente smeha.in skrivnosti, ponuja pa tudi novo obliko komuniciranja med igralci in gledalci.

Na odru spremljamo dogajanje v frizerskem salonu, ko lastnico, ki živi nad njim, umorijo. Potencialni krivci so vsi, ki bili v salonu v času zločina. Ker inšpektor, ki raziskuje umor, ne ve, kateremu osumljencu bi verjel, zaprosi za pomoč očividce – seveda gledalce. Ti  s svojo odločitvijo  določijo krivca, s tem pa tudi razplet  komične kriminalka, ki je tako v vsaki predstavi drugačen.

DECEMBER 2014

Colin Teevan: ŠVEJK, koprodukcija: Mestno gledališče ljubljansko in Gledališče Koper

»komedija po romanu Dobri vojak Švejk Jaroslava Haška – premiera v oktobru 2014«

Režija: Jaka Ivanc. 
Igrajo: Lotos Vincenc Šparovec in  devet igralcev obeh gledališč (dokončna zasedba še ni objavljena, saj bo premiera predstave oktobra 2014).

Jaroslav Hašek velja za največjega češkega humorista in pisatelja satiričnih romanov ter številnih kratkih zgodb.Roman Dobri vojak Švejk je sicer nedokončan, a je njegovo najbolj znano delo. Uvrščen je bil na seznam stotih knjig, ki so oblikovale 20. stoletje, in je preveden v 60 jezikov.

Osrednja satirična ost romana je naperjena proti vojni, a Hašek se bolj kot z bojevanjem in ubijanjem ukvarja z ustrojem vojaškega kolosa – z njegovo zapleteno organizacijo, sistemom ukazovanja, nesmiselnimi postopki in avtoritetami, ki smešnim nesmislom navkljub terjajo brezpogojno poslušnost.

Švejk, nekakšen češki Don Kihot, je iskren, naiven, vljuden, pohleven in optimističen vojak, ki prostodušno izvršuje vse, kar mu nalagajo nadrejeni. V resnici pa je še veliko več. Njegov lik je prestopil okvire galicijske fronte in prerasel v humorno-ganljivi simbol vsega človeškega, njegove dogodivščine so univerzalna zgodba malega človeka v spopadu z mlini birokracije, državnim aparatom, organi represije in človeško pokvarjenostjo.

V Mestnem gledališču ljubljanskem in Gledališču Koper so izbrali odrsko priredbo irskega dramatika Colina Teevana. Priredba spretno in spoštljivo zajema iz snovi romana, posamezne epizode pa v epsko celoto lepi s pomočjo dveh dodanih figur: Fusnote in One-man banda.

JANUAR 2015

Lope de Vega: NORCI IZ VALENCIJE, SNG Nova Gorica

»baročna maškarada o prekipevajočih strasteh v živobarvni in nenavadni norišnici«

Režija: Neni Delmestre.
Igrajo: Matija Rupel k. g., Blaž Valič, Primož Vrhovec k. g., Arna Hadžialjević, Radoš Bolčina, Peter Harl, Andrej Zalesjak k. g., Jože Hrovat
Medea Novak, Maja Nemec, Milan Vodopivec, Žiga Udir k. Domnik Vodopivec k. g., Primož Vrhovec k. g., Dean Petrovič.

Florian pribeži v Valencijo, kjer prijatelja Valeria prosi za pomoč, saj se boji maščevanja za uboj ljubezenskega tekmeca – samega španskega princa. Erifila pa je zbežala od doma, ker se je naveličala ukazovalnega očeta. Prvi se v norišnico skrije pod pretvezo blaznosti, druga tam pristane, ker jo imajo, oropano do golega, za blazno. Prišleka, ki jima ustanova nudi zatočišče pred obsodbo umora oziroma pred razkritjem onečaščenja, se med hlinjenjem norosti zaljubita drug v drugega in se tako znajdeta v vrtincu strastne ljubezni, ki je tudi sama nora, če je le prava.
Komedija Norci iz Valencije, ki pripada zgodnjemu obdobju španskega baročnega avtorja Lopeja de Vege (1562–1635), v evropsko dramatiko bržkone pionirsko vpeljuje tematiko norosti, predvsem pa umestitev dogajanja v samo psihiatrično bolnišnico, ki jo je prva v Evropi poznala prav Valencija. Situacijska komedija ima tako tudi pričevalno vrednost o tovrstnem zdravljenju v tedanjem času, predvsem pa v neposredno bližino norosti postavi ljubezen, kar je neizčrpen vir komike.

»Lope De Vega namreč zavzame stališče, da je ljubezen največja med norostmi in tako v preprostih zapletih in razpletih sporoča, da je meja med normalnostjo in norostjo zelo tanka. Gledamo lahkotno, celo radostno dogajanje s srečnim koncem v zelo natančni in hkrati dovolj sproščeni režiji znane hrvaške režiserje Nenni Delmestre…Norci iz Valencije, ki so na Slovenskem doživeli prvo uprizoritev so dopadljiva, ušesom in očem prijetna predstava. To je z navdušenim aplavzom potrdila tudi premierska publika.« Ingrid Kašca Bucik, Radio Koper in Radio Slovenija

»SNG Nova Gorica je za zaključek sezone izbrala delo, ki se je v kombinaciji z veščim režijskim vodstvom in s sijajno kolektivno igro oblikovalo v iskrivo, dinamično, duhovito, skratka zabavno in (dobesedno) barvito predstavo, politično in družbeno s preštevilnimi analogijami, a brez pedagoško-agitatorske politične objestnosti. » Anja Bajda, Primorske novice

FEBRUAR 2015 

Rok Viličnik: MULC...VAS GLADA!, SiTi Teater, Ljubljana

»monokomedija o svetu skozi otroške oči«

Režija: Jaša Jamnik.
Igra: Bojan Emeršič.

V SiTi Teatru so že uprizorili izpoved sveže pečenega fotra in pripoved o tegobah starega fotra, zato so se odločili, da dobi besedo tudi mulc. O svetu odraslih, pasteh sodobne vzgoje, odnosih v družini in prvi ljubezni nam bo skozi otroške oči z zvrhano mero navihanega humorja spregovoril Bojan Emeršič kot Mulc. Monokomedija, v kateri pa nastopajo vse ključne osebe, ki navihanemu mulcu poskušajo razložiti pravila sveta. Vendar pa pogled na odrasle razkriva vrsto nasprotujočih si zgledov, ki dajejo misliti da vse le ni tako črno-belo.

MAREC 2015 

Gašper Tič in Jure Karas: KO KO KOMEDIJA, ŠPAS TEATER Mengeš

Režija: Lado Bizovičar
Igrata: Katarina Čas in Ana Marija Mitić.

Kdo bi lahko bolje pokomentiral smisle in nesmisle našega vsakdana kot dve jezični in z vsemi »žavbami« namazani prijateljici Katarina Čas in Ana Marija Mitić?

Ena jih ima, druga bi jih rada imela - obline. Ena jih ima, druga tudi - težave z moškimi. Ena jih ima, druga prav tako - večne pripombe na milijon stvari. Ena in ena sta dve prijateljici, ki imata več skupnega, kot se zdi na prvi pogled.

V tej brezkompromisni komediji se ne kokodaka. Katarina in Ana Marija združita moči, lepoto in pamet ter v debeli uri KOnkretno KOmentirata, KOrenito razpravljata, kdaj tudi zaKOlneta in prav po žensko KOnčujeta. Sta bolj zabavni kot vse smešnice na »tubi«, bolj neposredni kot otroci, bolj nori od norih krav in bolj zagnani kot Jehovove priče.

V predstavi se bodo prepoznali mnogi, saj se loteva tisoč in enega nesmisla, ki se nam v današnjem svetu zdi nepogrešljiv. Stvari, brez katerih ne znamo in ne moremo več živeti, številnih »rešitev« za neštete »težave«, ki nam jih nastavlja družba in si jih drug drugemu nastavljamo sami.